Ni yang malas nak cuti...

Aku nak cuti tapi asal aku nak cuti jer kat umah mesti ada jer bende yg nak kena buat...Eh korang paham tak maksud cuti tu ape??? Cuti adalah masa untuk merehat-rehatkan diri...Tu le pasal aku malas nak ambik cuti...Cam baru2 ni aku cuti, kononnya nak study, dah sudahnya bangun pagi layan anak2, antar gi sekolah, masak, kemas rumah sudahnya bile masa nak merehat2kan diri...



At last, aku kata kat Hubby aku, "Mama nikan kalau cuti tak boleh duk umah le...Lain kali kalau mama nak cuti kena pergi bercuti maksudnya keluar dari rumah..Ye le kalau mama duk rumah still kena buat macam2..Maka dengan itu bukanlah cuti namanya"...Betul tak "orang kampung" statement aku ni...Ye le niat di hati aku bercuti untuk study, sudahnya lain yang jadi...Buat rugi jer cuti aku..Itulah mama namanya...Macammana pun keluarga perlu di dahulukan..Takpe le lepas ni I will make sure yang cuti aku tidak di sia2kan (Kena tengok bajet lak kalau nak gi bercuti)..Ada bajet kita jalan, kalau tak duk umah tidur ke, layan tv pun ok...



Eh korang lak rajin tak nak mencutikan diri ni???

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah