Risau Juga Dibuatnya...Struggle for my litte Marissa...



Salam to all Bloggers...Risau juga ye bila dah nak puasa ni...Bukannya risau apa...Untuk pengetahuan semua, I'm an exclusive breastfeeding mother to my little Marissa who is 1 year & 7 months old...Alhamdulillah, rezeki masih murah...Sebenarnya yang membuatkan aku risau stok susu kerana sepanjang bulan puasa hasil tenusu amatlah kurang berbanding hari biasa..Almaklum la, kurang minum & kurang makan...For the time being still enough coz Marissa hanya minum 3 botol sehari which is each of the bottles ada 5 oz...Stok susu dalam freezer sekarang pun hanya ada 10-15 botol but everyday I will make sure that I will top up 3 bottles or more depend on pumping sessions...So far, 3 times kat ofis and kalau ada time kat rumah sekali...Normally, each of sessions aku akan dapat 4-6oz...Insya-Allah perjalanan penyusuan eksklusif aku akan genap dua tahun bulan 12 ini dan kini masih berbaki lima bulan untuk melengkapkan perjalanan ini...Semoga Allah tabahkan diri aku untuk menghadapinya...




Demimu anakku MARISSA ILMI BINTI ZAIRUL, segalanya mama korbankan demi setitis susu mama...Untuk beralah mungkin tidak...Cukuplah pengalaman lalu yang tak mungkin akan berulang...Kesian kakak...

Comments

aizamia3 said…
Jangan stress kan diri tu.. rileks.. cari info berkaitan penyusuan semasa bulan puasa..
NaNeMouS said…
gud luck MAMA VOGUE!!!
aanie said…
tahniah!! sy tabik ibu yg exclusive bf ni...semoga berjaya sampai 2 tahun...
Hirdayu Rahmat said…
Maya suke entry ni ^^

mama vogue, Maya minta tolong.. boleh tolong Maya pilih tak gambar mane yang terbaik ^^


http://mayalisaminamichan.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

Komen tau !!

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah