Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah

Registration untuk Pra-Sekolah telah dibuka...So, pagi ni sebelum ke ofis aku ke Sekolah Batu Muda iaitu sekolah yang berhampiran dengan rumah aku untuk ambil borang permohonan Pra-Sekolah untuk kakak...Next year, kakak dah masuk 6 tahun, aku & Hubby ambik keputusan untuk sekolahkan dia kat situ...Biar dia belajar realiti bersekolah camne...Actually, kakak dah bersekolah sejak dari umur 4 tahun...Masa umur 4 tahun aku hantar ke Tadika Zon Pintar...Kemudian masuk 5 tahun ke Tabika Kemas dan 6 tahun ni nak cuba hantar ke Pra-Sekolah pula...Well, tak kisahlah walau di mana dia belajar yang penting minat belajar tu ada...Kalau boleh biarlah dia belajar tinggi sebab dia anak sulung perlu menjadi contoh kepada adik2 (walaupun sekarang baru ada sorang adik)...Kiranya cam aku lah walaupun dah beranak-pinak minat belajar tu masih wujud dan kalau boleh biarlah sehingga aku menggenggam PHD...Wah dasat tul!!! Well, angan2 mesti mau ada beb...Ye ler nak jadi doktor rawat orang tak tercapai le hajat di hati dahtu sambung PHD je orang boleh panggil aku Doktor..Berangan betul aku ni...Semangat belajar mesti ada baru leh genggam PHD...Takpe le biar sampai mana pun belajarnya, yang penting hormat orang tua, berbakti kepada ibu bapa, sentiasa menajdi anak yang solehah...Apa lagi doa seorang ibu, kalau bukan yang terbaik untuk anak2???




Kakak ni memang suka bergambar...Macam2 aksi la pulak dia...Mama & Ayah sentiasa doakan yang baik2 untuk kakak...Semoga kakak menjadi contoh buat adik2...Biarlah orang lain kata kakak nakal ke, iye Mama & Ayah tak nafikannya...biarlah orang lain kata kakak degil, Mama & Ayah tak nafikan juga tapi itulah kakak...Kakak tetap kakak...Perangai kakak tu hanya Ayah & Mama saja yang boleh sabar menghadapinya walaupun kadang2 tu memang hilang sabar dibuatnya...Tapi dah namanya anak, tetap juga anak...

Comments

syawalsimpsons said…
dah nak sekolah kan...mmm..marsya mmg kakak yg baik..suke tgk dier...nnt klo ada anak pompuan pon sue nk macam dier la..heheheh
aizamia3 said…
psstt: anak ai pulak suka amik gambar.. ;)
aanie said…
kakak nakal ke?? baik je auntie tgk...:)
Niena Muhammad said…
hehehe taun dpan da mula skolah la dia .. :D comel, pndai brgambar :D
MARIA LIZA said…
Sue: kekadang tu cam tak caye aje..dah besar dah rupanye kakak ni..
aizamia: biase le budak2 kekadang tu pantang nampak kamera
aanie: nakal tu tetap ada...kekadang tu suka buli adik..adik pun sama gaks
Niena: tu ler dah besar dah..
Diana @ BKKC said…
salam kenal kak....
Sheila Adziz said…
seronok kan bila ank2 dh mula skolah nie...
Cik Wani said…
hye,,blogwlking here =)
somel nye ank akk! ^_^

btw jom komen link kt entry wani ni

http://akuazwani91.blogspot.com/2011/07/i-saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

thx a lot =)
Unknown said…
comel betul la die... huhu
moga die jadi cemerlang satu hri nty.. heee~ Amin
Nilam suhana said…
wah... x sempat rupanya dia jadi ank murid saya... saya mengajar di tadika zon pintar tahun 2008... huhuhu...

nakal tu bijak sebenarnya... sebab tu orang tua2 kata banyak akal... hehe... :)
PinKy MoMMa said…
kite pun tak sabar nak antar abg long thn depan ni hehehe..mama xcited lebih kekdahnyer kan hahaha..
Zie Madini said…
comel lah dia yunk. tang mata n hdung dia cam jeslina hashim plak zie tgk taw :)

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "