Nak Beli Oven Ok Tak???

Pagi Semua...Ahad lepas pegi Giant Batu Caves bersama Hubby, anakanda dan bonda mertua...Jalan2 sambil window shopping...Hajat di hati nak beli diapers ajer tapi biasa le orang pompuan ni kalau dah masuk tempat membeli-belah ada aje nak cuci mata...Tetiba teringin laks nak beli oven...Almaklum la bila anak dah membesar teringin nak buat biskut ker, kek ker dan yg sewaktu dengannya menggunakan oven...Resipi kek & biskut dah beres sebab adik2 aku dua orang ambik "CULINARY ART" so, diorg pun boleh ajar aku...Dapat resipi yg simple2 pun jadi ler...Kat rumah bonda aku ajer dua oven sudah tersedia...Satu besar, satu kecik sebab setiap tahun adik & bonda aku akan buat kek dan biskut raya sendiri...Aku pun dah angan2 nak beli satu, dapat yang kecik aje udah le...Bak kata adik aku, bukan nak buat meniaga pun nak beli besar2...Tahun lepas buat kek coklat kukus...Alhamdulillah menjadi juge...Nanti aku share resipi tu next en3...Memang senang giler..Tu pun aku dapat dari BLOG SARAKIDS...Kakak memang suka dapat buat kek ni...Kalau boleh tiap2 bulan nak buat sebab tak perlu membakar...Kukus ajer...Aku kalau dapat yg simple ni memang layan ajer...


Yang kecik atau yang besar??? Kecik udah ler (google)

Comments

Anum said…
banyak keuntungan kalau beli
hahahaha
aanie said…
sy pun tgh berkira-kira nak beli oven ke tak....tp baik beli microwave...blh panaskan lauk time sahur...heheh....
MARIA LIZA said…
Anum: tu ler pasal macam2 boleh masakkan.
Aanie: Microwave dah ada tapi bukan microwave oven...microwave takleh bakar biskut or kek
r'Da said…
waa tgk n3 mama teringat plak yg saya pon teringin jgk nk beli, tp tgh pikir byk kali.. hehe.. tkot xberbaloi sbb buat nye hangat2 taik ayam jer wt per kan.. hehe.. nk beli or tanak?? huhu

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah