Sabtu Yang Dingin...

Ape cer??? Tetiba Sabtu Yang Dingin...Nak tau nape sebab hari ni satu hari cuaca sejuk dan mendung saja...Dan yang pastinya sangat malas sekali untuk bangun sbb adik tak sihat...Jadi apa lagi tak cukup tido la dibuatnya...Macam yg aku ceritakan semlm aktiviti di hari Sabtu basuh baju, kemas rumah dan yg seangkatan dgnnya...


Ala2 malas gitu...Kalau boleh nak golek2 cam kucing ni..BOLEH???



Baju kat umah dah macam Gunung Everest...Meninggi dah... tunggu dicampakkan ke dalam mesin basuh untuk dicuci oleh "MISS SAMSUNG" (ni brand washing machine aku)...3 round beb aku kena basuh baju hari ni...Santak sampai ke tengahari dibuatnya...Aduss semput mesin basuh aku dibuatnya...Sape yg buat??? Sapa lagi sendiri mau ingat la (ngeh..ngeh...ngeh...) NASIB kau le dapat TUAN cam aku...Abis tu dah memang keje kau kan...Buat aje le...




BAJU yang meninggi ala2 Gunung Everest...

Bila dah selesai semuanya, tengahari pegi NSK dengan My Hubby n anakanda2...Beli lauk-pauk basah sbb next week dah start kelas takde masa la nak pegi beli lauk...Ye le jadual minggu depan dah start balik kul 5am sbb nak bangun pagi masak...MASAK??? Ala aku ni bab masak ni takde le hebat mana sangat...Janji Hubby & anak2 boleh makan...Burrppp..Kenyang, alhamdulillah...Simple2 je...Dah bawe kakak & adik ni biasa la, kakak tu ada saja jer permintaan2 yang melebihi keinginan...Dahtu belajar kenal2 ikan walhal aku & Hubby pun tak kenal sangat jenis2 ikan ni...Ape kes????


Tempat shopping barang dapur tiap2 bulan...MURAH BEB!!!

Alkisah on d way back, kakak tiba2 bertanya "Mama, Ular ada kaki tak??..Aku jawab "Takde"...Tanya lagi "Abis tu camne ular jalan"...Aku jawab lagi "Ular menjalar (siap tunjuk gaya dengan tangan)...Ohhh...Soalan lain agak sensored..dialihkan bahasa "Ular ada "KEMALUAN" tak??? Camne aku nak jwb..Aku n Hubby agak terkulat2 dengan persoalan itu...Sampai ke situ pemikirannya...Aku pun jawab "Takpe nanti mama search kat Internet baca pasal Ular ni camne sistem perkumuhan dia...Agak2 u all la, Ular ada anu tak??? Ni la persoalannya untuk u all...Tak sempat nak search lagi kat Internet..Ada sape2 rajin nak search or nak jawab????


Ada brani ke???

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah