Bengang Siot

Yes baca tajuk di atas tu "BENGANG"...Mana taknya alkisah pagi semlm yg setakat kul 10.30 pagi, aku ada bagitau yg aku ke UITM, Shah Alam...Lunch hour tu aku mkn kat Seksyen 2 (tempat jatuh lagi tempat melepak)...Aku pun beli ABC dan terus duduk satu meja ni bersama2 officemate aku ECAH...Tetiba datang sorang pompuan..."Dik, ni meja saya. Lain kali kalau beli ABC jangan beli tempat lain sebab saya pun jual ABC"...Selamba tul makcik ni "sound" aku...Ape kes tetiba nak "sound" aku...Eh sukahati aku le nak duduk kat mana2 pun...Sabar je le..Ha u all semua jgn le pegi kedai no. S8 d'fresh....(Alamak lupe lak nama kedainye) kat Seksyen 2..Nyampah tul aku...Macam dia sorang je niaga kat situ...Tamak betul...Tu dah start nak adegan dengki-mendengki la tu..Tak puas hati...Aku pun dengan selambanya terus mkn ABC sampai abis tanpe memperdulikan "makcik yang poyo" tu...

Camni la gayanya kot kebengangan aku yang tak terucap..
 
Moral of the story..Hidup jangan dengki2 tak baik...Rezeki kita semuanya Allah yang tentukan...Hari ni hari kita, esok lusa mungkin hari orang..Jadi panjatkan le kesyukuran dan menerima segalanya dengan redha...

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah