Life Journey of KAKAK & ADIK

Well,  SALAM 1 MALAYSIA to all bloggers, Salam VOGUE juga...Gambar2 kat bawah ni adalah gambar2 yang telah diedit dan dicantum2kan dari kakak & adik baru lahir sehingga setahun...Kakak sekrg dah nak masuk 5 tahun...Sudah besar anak daraku..Sudah bersekolah dan cikgu kata the very "POT,PET,POT,PET" person...Kalau takde dia sunyi jer kelas tapi bila dia ada suara dia paling riuh...Dah ada gak ciri2 mama & ayah (tapi lebih pada ayah sbb ayah seorg yg "over happening")...Sangat sensitif sekrg (sbb dah ada adik)..To me it's a normal feeling when peoples give u more attention before but after that suddenly, all changed coz of new family member (sister/brother)...Tapi kini alhamdulillah sudah boleh menerima fasa terbaru but it will take time, step by step...Thanks to Allah for giving me 2 cute daughters in my life...


Marsya Lahir-1 Tahun
Dan adik pula akan berusia 1 tahun 2 bulan dan seusia adik itu jugalah aku masih meneruskan perjalanan penyusuan adik secara eksklusif...Alhamdulillah masih dimurahkan rezeki oleh Allah..Moga2 akan menjadi inspirasi kepada ibu2 yang bakal menimang cahayamata untuk menyusukan anak2 mereka secara eksklusif (ceh sejak bila laks aku jadi mentor-menti ni)...Nak jadi LC tak tau le bila??? Bangga la juga sebab semangat aku masih di sini terpahat di sanubari (wah kelas gitu ayat2 cinta aku)...Berkat sokongan ahli keluarga especially Ibu & Hubby...Ibu aku lah yang bersusah-payah carikan, belikan pam susu idaman aku..Electric with dual pumping...Thanks bu...Hubby berperanan sebagai "SUPPORTER" yang tak jemu2 memuji usaha aku ke arah penyusuan eksklusif walaupun pada awal permulaan perjalanan ini agak kurang "support"nya...Belajar panaskan susu yang telah di"THAW"...Bercerita tentang penyusuan eksklusif aku kepada kwn2 dia (tak tau la kalau ada "LOYAR" nye)...Terima kasih tak terhingga...Sesungguhnya tiada susu yang terbaik di dunia ini melainkan "SUSU IBU"...




Marissa Lahir-1 tahun

Ha ada tak perbezaan kakak & adik???...Hubby kata anak2 ayah takde bezanya..Kalau dah lahir dari perut yang sama, benih yang sama tetap dua2 comel...Kakak & Adik tetap sentiasa di hati mama & ayah...Gaduh2 manja anak beranak memang selalu tapi biasa la, kakak walaupun keras hati tapi dengan mama mesti kalah...Itulah anak2...Dari mengandung, melahirkan, menyusukan, menjaga, mendidik dan akhirnya mengahwinkan mereka...Baru selesai tanggungjawab kerana selepas itu ayah terpaksa merelakan pemergian mereka...

Comments

Cute MuM said…
tahniah menang teka-teki..
nanti bagi details yer..
TQ

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah