Gaji Pertama...Ape Korang Buat???


GAJI PERTAMA???

Ni nak citer pasal first salary tapi bukan salary dari Nuffnang atau Churp2 tapi hasil dari titik peluh korang sendiri..Bekerja dari terbit matahari sehinggalah terbenam matahari...Meh sini aku nak share gaji pertama aku...Gaji pertama aku adalah sebagai operator di Maybank kat Dataran Maybank tu tapi it's a contract basis so, gaji pun takde le banyak mana..Memang ciput je tapi aku bersyukur sebab dengan gaji pertama tu aku dapat bagi pada bonda tercinta..Biasa le tu gaji pertama mesti bagi pada mak dulu..BERKAT BEB!!! Dahtu aku belanja orang yang tolong dapatkan aku kerja ni..Of course la kan...Orang dah berbudi, kita kenala pandai berbahasa...Walaupun orang tu tak minta dibalas tapi sendiri mau ingat la...Jangan la buat dek..Kenala ingat tanpa orang tu tak mungkin kita dapat kerja dan tak mungkin juga kita dapat merasa gaji pertama kita...Dahtu share le sikit dengan famili, member2 ofis...Bukan share bagi diorg duit tapi belanja makan aje...Just to make others happy...Rezeki yang ada perlulah dikongsi, jangan makan sorang je...Yang pasti shopping juga adalah agenda utama...Belilah baju2, kasut, handbag untuk menambahkan koleksi yang sedia ada...Yang pasti setiap kali aku bertukar kerja gaji pertama yang aku dapat adalah untuk bonda & belanja makan..WAJIB!!! Rasanya tak rugi pun kalau kita share rezeki yang kita dapat dengan orang2 tersayang tak dilupakan juga yang tolong kita dapatkan kerja...Betul tak???

Comments

Anonymous said…
same lah kiter...dpt gaji pertama mesti larh banje mak ngn abah jugak..pastu handbag and kasut larh...hehehe
aizamia3 said…
itu normal.. gaji pertama mesti nak bagi mak dgn ayah sebab masa tu belum kahwin lagi.. nak bagi siapa lagi kan..

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah