Asam Garam Kehidupan Di Kota...


Pagi Selasa semua...Apa kisah aku hari ini??? Ini le nak citer sikit, aku ni anak jati KL..Kekadang tu rasa bosan juga duk kat KL ni...Bukan tak bersyukur, memang bersyukur..Semuanya ada depan mata tapi nak citer pasal nyampah pun ada..Dahtu nak buat camne semuanya dah cam"imune" seharian bila duk kat KL ni...Korang nak tau apa yang aku nyampah:



  • Traffic Jammed- Kat KL ni memang tak sah kalau tak ada traffic jammed...Memang boleh hilang sabar dibuatnya...Nyampah & busan tul...


  • Sale, Shopping Mall pun jammed- Ni lagi satu tapi nak buat camne kan..Dahtu masa SALE je yg murah...Cam tak biase laks tapi diorg ni tak reti ke nak duk umah ha...


  • Traffic Light- Dah le traffic jammed, tambah lagi traffic light..Aku rasa sepanjang perjalanan aku nak gi ofis je..Berpuluh traffic light menanti...Adusss, tensen aku...


  • Parking- Ni masalah tahap gaban..Susahnya nak dapat parking..Aku tinggal kat flat ni takyah citer le susahnya parking kat sini..Memang kena parking bertindih...dahtu jangan tarik gear ok...Nak gi keje pandai2 lah menolak kereta orang lain yang "blocked" kereta kita tu ye...


  • Apa lagi ye??? Ada2 sape nak tambah??? Yang best kat KL ni ialah makan memang senang giler n shopping time, memang banyak SALE & MALL...Yang ni aku suka...Semua orang pun suka gaks...Okla..sape2 nak tambah meh kita sharing2...Adiosss...

Comments

syawalsimpsons said…
mmg klo ddk KL...macam2 masalahnyer..tp klo sesekali ddk kat kampung...mesti aman je otak kan..
working mom... said…
i love living in sg buloh...bunyi kicauan burung2...muahahha..ujung minggu xde jem..yeayy !
MARIA LIZA said…
k.ngah: rumah idaman kat PUTRAJAYA tapi mahal..kalau mampu pun ada orang taknak duk kat sana...Hulu Langat pun ok..dekat dgn air terjun..
sue: kalau boleh nak cari rumah yg ada tanah..ada halaman cam kat kampung..memang best gilerkan...
NaNeMouS said…
marila kte ramai2 beli umah kat puncak alam..rasa mcm sntiasa ade kt puncak je yea..hehe..hrga yg msih brpatutan & kaw yg damai n permai..dkt ngan kmpung kte jgk kan..sooooon

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah