Botol Susu

Citer pasal Botol Susu, nape le lambat betul gomen nak "banned" botol susu yang ada BPA ni...Dahle tu lambat betul ada kesedaran pasal BPA ni...Aku pun tak paham, padahal rasanya isu Botol Susu ada BPA ni dah berkurun lama...Tapi BPA ni bukan hanya ada pada botol susu sajer tapi juga pada botol2 air yg budak2 selalu bawe gi sekolah...Aku dapat kesedaran pasal BPA ni waktu kakak baru belajar nak berenti hisap susu botol masa tu tak ngandungkan adik lagi...Then untuk adik aku guna botol susu brand "MAM" yang memang diakui "FREE BPA", brand lain "PUREEN". Itu sajer botol yang aku gunakan untuk adik...Ada gak "ter"beli brand AVENT sbb botolnya tahan lasak dan boleh pakai lama but now AVENT pun dah ada BPA FREE bottle...Untuk botol air biasa tentulah aku guna brand "TUPPERWARE"...Selamat walaupun mahal sikit but really worth it!!!

Support BPA FREE


Yes..BPA FREE
Nak bezakan botol ada BPA dengan takde BPA ni senang jer...Sesetengah botol ia akan tertulis kat luar packaging kalau takde tengok je botol tu berkilat atau tak...Kalau berkilat melampau tu memang sah le ada BPA...Aku ni takde le terer sangat pasal isu ni tapi kena le "GALI" ilmu sikit..Ye le bukan untuk sape pun, untuk anak2 kita gak dan semua rakyat Malaysia...Wah tetiba laks nak bagi kesedaran kat semua orang...He..he..he..Jgn marah ye kekwn...Just nak sharing...

Comments

storyfromme said…
eh, botol susu pon bahaya jugak ek?baru tau.kene sebarkan ni :)
Cute MuM said…
kalo bekas minuman pon kena cari yang BPA free eh? Dania kadang2 taknak pakai botol.. minum pakai botol yang ada straw tue..balik nak check lah..

jomlah join Boling...

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah