Ape guna SIGNAL???

Korang faham tak maksud aku pasal signal ni??? Sebenarnya pasal signal kereta..Aku rasa setiap kereta kat dunia ni ada signal, melainkan signal tu rosak je...Yang aku tak paham, nape ler sesetgh pemandu ni malas nak guna signal...Tak tau le kot diorg malas ker, tak tau nak guna ker atau rosak...Yang pasti aku selalu terkena oleh mereka2 yg tak menggunakan signal kereta dengan sebaiknya...Aku tahu la korang bayar road tax..Eh kau ingat kau sorang jer bayar, aku pun bayar tau... Membazir jer beli kereta mahal2 taknak guna signal...Takpun penat2 jer ambik test kereta 2-3 kali tapi still tak pandai guna signal...Suka hati nak pancung kereta orang lain...Wahai pemandu2 kereta di Malaysia, gunakan lah signal supaya orang lain tak langgar bontot kereta kau...Nanti kalau dah kena langgar baru la padan muka...
Yang ni dari dalam ye...Kalau dua2 nyala untuk kecemasan ye...

Signal belah kri...
Yang kes taknak bagi signal dah satu hal...Yang last minute bagi signal pun ada..Biasa la bile dah nak masuk simpang baru nak bagi signal...Hisshhh....ni pun kira kategori aku nyampah gak...Salah ker bagi signal awal2 jadi orang kat belkg boleh ler slow dari awal...Ni tak dah nak sampai baru terhegeh2 nak bagi signal...Jgn risau tak bazir pun...Tak susah pun guna signal tu...Aku rasa kebanyakan kereta signal seblh kanan..Setakat ni kereta M'sia, PROTON WAJA je yg signal belah kiri...Apa yang pasti, jangan ragu2 untuk menggunakan signal kereta anda apabila perlu...Jgn suka-suki nak pancung kereta orang terutamanya waktu jammed, lagi banyak ler kereta suka-suki nak pancung tanpa menggunkan signal...Tak paham betul...Rasanya iklan kat tv & radio pun dah banyak pasal signal ni...Sekurang2nya kalau taknak bagi signal, angkat la tangan...Betul tak??? Kita kan orang Malaysia...

Comments

Anonymous said…
btol2...sgt geram ngn manusia yg tak reti2 nk bagi signal kalau nk masuk ke mane2 simpang...rase mcm nk langgar jer....

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah