Terapi ikut cara aku...

En3 aku kali ni berkisar camne aku release stress & rehatkan minda dan badan mengikut cara aku sendiri...Aku tau setiap orang punye cara tersendiri...Ada yg suka dengar radio, jerit kuat2, baca buku dsb...Nak tau lak terapi cara aku untuk merehatkan badan yg penat & otak yang serabut...Tak susah n tak banyak pun..

1) TIDUR..
TIDUR...selain dari lapar, bile tengah stress & penat aku tidur jer le...Aku rasa ini lah the best therapy untuk aku...Fuyoo..Nikmatnya kalau dapat TIDUR...Pastikan tilam empuk, bantal empuk, udara nyaman, jauh dari gangguan (make sure anak tidur sekali ye)..Ngeh3x..
2) KARAOKE
Takde le selalu..tengok pada keadaan...Dah lama gak tak layan semenjak Marissa dilahirkan..Dulu2 masa zaman "PERCINTAAN" rajin sesgt tapi now ni dah slow sikit...Selalunya pegi karok dengan family & friends...Masa ni nak melalak ker, nak ber"jimba" ker, nak goyang Inul..Selamba ajer..Ada sape kesah???

3) SHOPPING
Bab shopping ni aku rasa semua orang suka buat dan bersetuju dengan cara aku...Ye le selain dapat perhabiskan duit dapat gak cuci2 mata ye...Macam2 bende kalau boleh nak beli..Aku sekrg ni takde le addicted sangat nak bershopping but I will make sure that every month I will spend my money on something that I really want as my appreciation to myself...Ye le penat kerja tiap2 hari...

4) BERCUTI
Memang seronok betulkan dapat bercuti...Aku akan pastikan setiap kali bercuti ada tempat untuk dituju..Selain dari terapi merehatkan badan & minda, bercuti juga mengeratkan silaturrahim sbb kita dapat meluangkan masa bersama2 dengan famili...Memang best giler kalau dapat bercuti kat tempat2 yg menarik ni...But depend on budget ok...Still planning next vacation...
5) BOLING
Yang ni pun best gak...Kau nak masuk longkang ker nak melantun ke belakang keR..Suka hati la ye bola TAPI takde le tahap asyik nak masuk longkang je..Janji puas dapat main...Lama gak tak layan..Maybe officemate nak buat tournament nanti...Tu yg tak dapat join Bowling CUTE MUM...Lenguh tangan memang la lenguh tapi tang mengena orang, siap jerit2 tu yg best...Tambah lagi kalau pegi ramai2 sama ada dengan kekwn atau famili..Memang tak pk ape dah...
6) BERURUT
 Syok giler beb kalau dapat kena urut..Masa tengah urut tu rasa cam nak tido jer...Bila dah lepas urut lak mesti badan rasa ringan jer...Nikmat tul..Ni yang nak pegi berurut...Untuk ibu2 semua digalakkan berurut ye untuk kesihatan dalaman & luaran...

Ok ler selain dari yg kat atas tu ada beberapa lagi terapi lain yg aku buat tengok wayang, baca buku & paling penting layan anak2 (pegi taman, baca buku, etc)...Cam banyak la pulak terapi aku ni..Takde le banyak pun..Aku pasti korang pun ada gak buat bende yang sama..Selain dari itu bersukan pun ada gak tapi sekrg ni boleh kira jer beberapa kali dalam setahun..nak katakan malas tak juga tapi time limit la so, kita sit-up sudah...Tapi aku rasa tiap2 hari aku senaman naik tangga...almaklum la ofis aku ni kena naik bukit+naik tangga baru sampai...Anak tangga jer dah bertangga-tangga...Aduh semput gak dibuatnya...Tak sempat nak kumpul lemak bila dah naik tangga...Pegi kelas pun kena naik tangga..ye le UITM kan berbukit2 n bnyk tangga..Takpe le baru ada semangat nak pegi kerja+kelas...Ye le tu semangat la sangat...Sampai kelas pun dah termengah-mengah dibuatnya...Nasib la kata nak menuntut ilmu kena la belajar untuk susah...

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah