Ape korang buat bila lapar???

Selalunya bile korang lapar ape yang korang buat??? Kalau aku apa lagi jawabnya TIDUR...Peduli ape aku, itu saja cara untuk mengatasi rasa lapar terutamanya bulan pose n tengah malam...Ada orang perut lapar boleh tidur tapi ada gak orang lapar tak boleh tidur..Cam Hubby aku kalau perut lapar dia mesti kena makan sbb takleh tidur dengan perut berdendang pelbagai irama...Esok pagi jer aku bangun tengok dalam sinki ada mug & mangkuk..Atas dapur ada periuk...Sah dia masak 'MAGGI"..Dahtu ape lagi yang paling ringkas nak dimasak tengah malam selain dari maggi...Tetiba lak rajin laki aku ni...

Ni stok LAPAR GILER!!!
Inilah nak citer pasal alkisah malam tadi...Last aku mkn adalah pada pukul 12.30t/hari...Dahtu lepas mkn aku tidur sebab perut dah kenyangkan...Balik kul 5 terus pegi kelas...Kelas start kul 6.30 petang & dlm kul 8 ada break untuk solat & makan...Mulanya cam rasa lapar giler tapi bila sampai kat kafe tengok keropok lekor cam best lak..Sudahnya makan la keropok lekor shj...Balik rumah cam lapar tapi aku tak masak pun..Hubby pun tanya "Mama tak mkn ke??? Soalan dia tu menggambarkan seolah2 dia ada beli mknan untuk aku..Maka aku jawab la "Lapar gak..Nape ada beli ape2 ke untuk mama??..Jawabnya; Takde la, tanyer jer tak beli ape2 pun...Aduss suamiku soalanmu itu ingatkan nak bagi aku makan ker supaya boleh mengenyangkan perut isterimu yang lapar ni...Dahtu camne..Sudahnya aku tidur saje la dengan perut yang lapar kerana jam sudah menunjukkan angka 11.30pm..Ngantuk punye pasal, TIDUR la cara terbaik untuk hilang rasa lapar...

Nikmatnya tidur walaupun perut lapar
Ni nak bagitau since aku still breastfeed anak aku so, waktu mkn aku memang sangat kerap..Ye le org breastfeed ni cepat lapar & cepat haus..Almaklumlah 500 kalori telah terbakar kenala ganti balik...Tu le sebabnya mkn bnyk2 pun badan tak berapa nak naik..Dah mkn, breastfeed lak dahtu 500 kalori terbakar...Camne???

Comments

Cute MuM said…
cute mum kalo dah lapar, memang tak boleh nak tido..mesti mencari apa2 yang boleh makan.. tapi sejak BF Dania nie, sehari tak makan nasi, kompom perut lapar jer..

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah