Tatkala Hati Sudah Tawar, Sesuatu Perlu Dilakukan

En3 kali ni ala2 luahan hati dan perasaan la juga...Di samping tu nak juga berkongsi pendapat, pengalaman & nasihat dari sahabat2 blogger yang di sayangi...Bila hati dah rasa tawar, jalan penyelesaiannya adalah "BLAH AJER"...Well, itulah yg telah aku lakukan...Yes, aku dah tawar hati sebenarnya bekerja kat Unit Kewangan, JAWI ni...Setiap hari aku datang sekadar untuk memenuhi tuntutan sebagai seorang pekerja tapi konsistensi terhadap kerja kini sudah berkurangan dan prestasi pun agak hambar...Permohonan pertukaran telah diluluskan oleh Ketua Unit...Proses yg mengambil agak lama...Dari Ketua Unit perlu melalui Ketua Jabatan Sumber Manusia...Aduss leceh betul prosedur orang gomen ni...Kalau lepas maka akan sampailah surat aku di JPA & JPM...Tup..Tup dapat surat "DILULUSKAN" pertukaran tapi belum lagi surat penempatannya...JPA check lak kekosongan untuk penempatan yg mungkin akan mengambil masa hampir 2 atau 3 minggu atau mungkin sebulan...Keseluruhannya hampir sebulan or dua bulan lah aku masih di sini menanti jawapan untuk penempatan aku...Apa nak buat itu saja penyelesaian terbaik...Bukan tak bagus tapi jiwa masih muda, perlu cari pengalaman lain, gali lagi ilmu selagi mampu...Insya-Allah ada rezeki, bakal bertukarlah aku ke jabatan lain...Cuma tunggu masanya bila???


I Wonder How??? I Wonder Why???

Comments

aanie said…
nape maria?? x best ke keje kat tmpt skrg?

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah