Berbuka Puasa @ Baby Shower...

Sabtu lepas, geng sekelas masa sekolah menengah jemput datang ke rumah untuk berbuka puasa...Konsepnya "POT LUCK"...Kebanyakannya masak lauk melayu sebab "main course" adalah NASI tapi aku masak "SPAGHETTI"...Okler tu boring la pulak asyik makan nasi ajer..So, kita makanlah lain pulak...Sampai kat sana rupenya 2 in 1 punye majlis...Berbuka puasa @ Baby Shower sebab tuan rumah sedang menghitung hari untuk bersalin tapi aku tak tau so, takde le hadiah untuk "future baby"...Biasalah bukannya selalu berjumpa, bila dah berjumpa ada sajalah cerita-ceritinya...The best part is aku saja yang ada 2 orang anak sebab yg lain masih sorang anak & bakal masuk nombor dua...Itupun anak aku paling tua...Well, nak buat camne akukan kahwin muda so, anak pun dah berumur lah sikit...He..he..he..Hubby tak ikut sebab dia pun ada agenda tersendiri dengan geng2 motor dia...

Selepas berbuka puasa kitrog buat game sempena "Baby Shower" ni..First game, teka besar perut mummy...Kaedahnya adalah dengan potong tali dan pandai2lah agak panjang mana nak potong...Dahtu lilit kat perut mummy tu, tali tu terlebih ke, terkurang ker bergantung pada saiz perut mummy tu...Well, aku kalah lah sebab terpotong lebih 5cm beb...Dahtu aku agak2 aje ikut perut aku masa pregnant dulu...2nd game, "words scramble"...Aku rasa korang pun tau kot...Korang susun balik perkataan2 yg berkaitan dengan baby ni di mana perkataan tersebut telah di terbalikkan...Ada 10 perkataan tau dan aku dapatlah no.2...Apa2 pun yang menang kedua2 games ni adalah ibu2 juga sebab yang bujang2 tak pandai nak teka...

Anyway, good luck to my frens HAWA yang dapat nombor satu untuk kedua2 games tersebut dan bakal menimang cahayamata kedua...Untuk Tuan Rumah, sahabatku KHAIRIDASHEILA JOHARI, semoga semuanya selamat...Sambil berbuka puasa tu tak lupa juga aku share pengalaman bersalin aku...Yang penting share my BF journey...

Insya-Allah, akan makin ramailah ibu2 di Malaysia terutamanya yang dapat menyusukan anak2 mereka secara eksklusif hendaknya...Gambar takde sebab aku lupa bawa kamera ..Boleh tak lupa padahal selama hari ni tak pernah tinggal kamera...Almaklumla blogger nikan cam wartawan gaks...Sentiasa nak bercerita..


(google)


Comments

aanie said…
x penah pegi baby shower...seronok gak main-main camtu...
Anum said…
anum belum sampai lagi
best gak kan?

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah