Jumaat Lepas- THREADING.

Salam semua sahabat bloggers...Anyway, ni nak tanye korang pernah cuba buat THREADING??? Apa itu THREADING??? Kalau korang nak tau THREADING ni adalah proses membuang bulu roma (cam aku buat kat muka) menggunakan benang...Ha camne tu yek??? Aku pun tak tau nak citer camne...Biasalahkan bila nak raya ni, muka pun mesti nak nampak cun...Yang pasti memandangkan muka aku agak "hairy" so, solution adalah dengan proses "THREADING"...Dah beberapa kali juga aku buat "THREADING" ni dan hasilnya memuaskan sebab muka jadi licinlah sikit...So, bila korang nak "touch-up" bedak kat muka takde le comot sangat terutamanya bila berpeluh...Paling ketara bulu roma ni tumbuh di kawasan "upper lip"...So, dah sah2 lah nampak cam ada misai lak kena la buat...Lagi satu kaedah "WAX" tapi aku tak pernah cuba lagi...Selalunya kalau aku buat "THREADING" ni, aku suka buat "full face" yang mengambil masa dalam setengah jam untuk selesai...Bila dah buat proses "THREADING" ni normally, bulu2 roma yang akan tumbuh balik lebih halus dan mengambil masa beberapa bulan untuk tumbuh kembali...Sakit tak??? Well, kalau nak cantik kenalah tahan sakit...Tipulah kalau aku kata tak sakit tapi since, aku dah imun dengan "THREADING" ni orang kata "alah bisa tegal biasa" rasa sakit tu cam kena gigit semut ajer...So, kalau sapa2 nak cuba buat "THREADING" ni pegilah Jalan TAR...Untuk "full face" diorg charge RM30 sahaja yg aku rasa murah berbanding tempat2 lain yg aku pegi sebelum ni...Tapikan aku sudah lupa la pulak nama itu kedai yang pasti berhampiran dengan "GULATI'S...So frenz, Let check it out!!!


Camni leh kaedahnya tapi yang ini untuk kening...(google)


Comments

SoLy SoLicious said…
waah.. cm best... p takut pulak nak buat...huhuhu
Niena Muhammad said…
hehe.. dh tgk, gaji dh masuk harini..
Unknown said…
aduh2..mesti sakit...
Niena Muhammad said…
erm.. pnah tgk kawan buat dlu.. biasanya org India pndai buat menda ni.. mmg cantik dipandang
eB said…
MIl eB suker wat.. eB x der la takot oo
aanie said…
huhu..x berani la...cabut kening pun sy dah nak nangis...huhu...

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah