Cerita tentang KAKAK...

Halooo...Nak cerita sikit beberapa kisah semlm n hari ni yang belum pun berakhir...Semlm ambik kakak dari school around 12.30pm...Kakak pun apa lagi ngepow mama la...Dengan nada manja meminta simpati "Mama, kakak nak ice blended?"..Wah anakku sekrg bukan main demand lagi..dah taknak air2 biase ni...Best partnya nak yg kat 7eleven cam ayh beli...Then, aku pun bagitau ler, yang kat 7eleven tu slurpee bukan iceblended...Jadi, sampai saja di rumah terus menuju ke kedai yang jual ice blended...n minta Vanila Blue Ice Blended...Wah nikmatnya...Siap offer kat mama dengan nada yg sungguh lembut (ada harapan nak minta lagi la tu).."Mama ambik la Asya puye ice blended ni skit. Ada banyak lagi ni"...Wah baiknya anakku..Aku pun ape lagi terus ler menikmatinya...Ye le tengahari tu panas...
 
Ala2 camni ler kalernya...Tapi ni bukan yg real...

Dia nipun malas bangun tidur...
Balik tu tanya le kat kakak..."Kakak, teacher tak tanye ke nape kakak tak pegi school last week?..Kakak pun dengan selamba berkata.."Ada"...Aku tanya balik.."Dahtu kakak jawab ape?"...Dengan wajah selamba seraya berkata.."Kakak jawab saje je sbb MAMA saya kata takpe takyah pegi school"..Aduss..Oh anakku,,begitu hebat dan bernas sekali jawapan yang diberi...'Mana ada mama kata takyah pegi school, kakak tu yang malas & susah sgt nak bangun pagi"...Kakak pun ketawa ler dengan selambenya...Apa la kakak ni, lain kali bagi la jawapan yang bernas, ini MAMA pulak yang kena...Ada ke patut...Ni la dia baru 4 tahun dah malas nak gi school...Siap selamba jer jwpn kat teacher...Dia pun kata ala takpe Teacher tak marah pun...Memang le Teacher tak marah sbb dia pun takyah nak ajar budak naughty cam kakak ni...

Lepas dah hantar dia balik umah babysitter, aku pun balik ler ofis balik...Camni le life aku...Ofis-School Kakak-Ofis-Kelas-Rumah...Kekadang tu terkejar-kejar dibuatnya sampai tak sempat nak makan...Sampai maksimum level berat pun tinggal 43kg (wah ringan ke???)..But now I have put on my weight to 45kg...Ok le normal to me but my hubby still suruh makan lagi naikkan badan...ooohh tidak...Nak naik memang senang, nak turun ape kes??? Berjanggut-jinggut ler juga dibuatnya....


Nak juga secantik dia di atas...


Se"VOGUE" bini Beckham..(Ada brani??)

Setidak-tidaknya pun seperti dia...Kenal tak sape ni??? Dulu lain sekarang dah lain.

 Walau sebusy mana pun diri aku...Aku akan pastikan sesi perahan untuk stok susu adik tidak diabaikan kerana dalam sehari di rumah babysitter, adik hanya minum 3x shj...Jadi aku akan menggantikannya semula dengan 3x sesi perahan...Sesi pertama jam 9.30 pagi...Sesi kedua- antara 1pm-2.30pm..dan sesi terakhir sebelum balik umah atau sesampai saja di rumah sebelum ambik budak2..Memandangkan cuti semester, takde le terkejar2 sgt...Kalau ada kelas make sure seblm pegi kelas kena pam sbb waktu break around 7.30pm, aku akan melakukan sesi perahan terakhir sebelum abis kelas & pulang ke rumah...Make sure pam "FREESTYLE ELECTRIC", "COOLER BAG", "ICE PACK" & beberapa aset berkaitan dibawa bersama kalau tidak "MANUAL" ler jawabnya...

Ni contoh cam pam aku...aku punye Medela Electric gak tapi ni bukan la real aku punye...
Yang ni contoh ice pack tapi aku punye brand lain..Mesti ada 3 yer...

Yang ni memang cooler bag aku untuk simpan stok susu

Yang ni contoh botol simpan susu..Yang penting BPA FREE...
Contoh Plastik Simpan Susu tapi takleh recycle..Sekali pakai jer...
 Alkisah hari ini akan aku selitkan pada esok hari sbb waktu sekrg jam sudah menunjukkan jam 12.30..So, aku perlu bergerak untuk ambik anak aku di sekolah...Kesian gak dia sbb waktu kelas dia abis kul 12 tapi aku takleh kuar awl jadi kena ler dia tunggu dulu about one hour seblm aku sampai..tu yang tiap2 hari nak ngepow jer...Dah namanya anak...Mcm2 perangai... 


Ni la 7 Eleven kat Taman Koperasi Polis..

p/s: Anakanda Marissa Ilmi baru tumbuh gigi semlm..Akhirnya...

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah