Planning of the year...

Salam to all...Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menulis pada hari ini...Salam Hijrah juga diucapkan buat semua Muslimin dan Muslimat...Sudah masuk tahun baru..Jadi apakah azam tahun baru ni??? Selalunya bila sebut pasal tahun baru, kita asyik duk ingat tanggal 1hb Januari tak pernah pun or jarang sekali ingat tarikh 1 Muharam (aku pun sama ler sbb senang nak kira kalau ikut kalendar biasa)...Aku kalau ikut 2011 tahun depan yg cuma tinggal beberapa minggu shj bnyk betul "PLANNING OF THE YEAR"...Nak aku cerita satu persatu ker...

Antaranya ialah VACATION (aku target 3 bulan sekali tp bergantung pada jadual aku as a student & bajet)...Ini kira SPT (Sasaran Percutian Tahunan). Antara tempat2nya ialah :-
  • Pulau Langkawi sbb my hubby tak pernah jejak ke pulau ni jadi aku kena list sbg SPT aku...
  • Cameron Highlands sbb dah lama sgt tak jejak n yg pasti nak bawe ank2 enjoy the place...
  • Sabah sbb my hubby punye aunty ada kat sana n just nak bawe ank2 rasa naik flight...
  • Dan beberapa Pulau yang aku tak shortlisted lagi...                                     
 SHOPPING perkara wajib setiap bulan n ada a few items yg aku dah target...    

D most important things :-
a) To improve my study n at the same time my exam result
b) To improve my life as wife, mother, daughter n government servant
c) To spend my quality time with my family escpecially my kids because they deserved it n they need more attention from me as their mother
d) To be a good servant to Allah the Almighty...

Nak cerite sikit pasal alkisah peristiwa semalam...Since yesterday is a public holiday, so we have planned for picnic...Normally, my hubby always is the "mastermind"..So, early in the morning around 9am, we all dah gerak dari rumah ke destinasi picnic...HULU YAM...Apa lagi mandi-manda time...Walaupun tak semua ada tapi we spend our fun time...Yang penting anak2 happy...Si kecil Marissa taknak kuar langsung dari air...Seronok sgt..Orang lain dah kesejukan sampai menggigil dibuatnya tapi dia rileks jer...Kakak pun sakan mandi-manda sampai 2 -3 round...Makanan memang meriah...Makan sampai lebam ler dibuatnya..Nasi Goreng, Nasi Lemak, Mee Goreng, Roti Canai, Roti Gardenia, Cengkodok, Keropok n segala makanan ada sampai tak terhabis dibuatnya... But yang paling penting semua happy n at least ada perkara pekdah yang telah dilakukan...For the time being gambo di Hulu Yam belum diupload...Nanti ler upload ye...

     

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah