Kisah & Topik...

Aktiviti hari ni bermula pada pukul 5 pagi di mana aku perlu mengejut hubby aku untuk pergi kerja...Amboi kan main awal lagi hubby aku bangun, kalau tak liat sungguh untuk bangun...Lepas dia dah gi keje, aku pun apa lagi sambung lah tido sampai telefon aku berbunyi menandakan "ALARM CLOCK"...Aku terus bangun tanpa menyedari pukul berapa..Tetiba aku terdengar sayup2 suara ngaji..Rupanya aku bangun awal kul 5.30 pagi...Takpe le bangun saja la and siap2 untuk pegi keje...Lepas dah kejut kakak, mandikan dia n mengganti tugas ayahnya..hantar kakak ke sekolah..seawl 7 pagi lagi kakak dah terpacak kat pintu school dia...Aku pun sampai ofis awl hari ni...Bagus cantik ler sikit punch card aku...(Punch card lagi kat tempat kerja aku ni, org lain main swipe jer)...

Itu kisah pagi tadi yang biasa2 jer le...Almaklum memang sebegitu rutin hariannya...Ni nak buka satu topik...Pasal "MULUT LASER"...Aku kat ofis ni boleh dikategorikan mulut laser gak dalam ertikata lain keberanian bersuara sbb kalau cakap tu nak "OUT SPOKEN" jer takde tapis2 terutamanya yg berkaitan dengan keje...Tapi memang ler ada baik n buruknya...Baiknya semua keje berjln dgn lancar sbb aku kalau ada bab yang sengal2 ni aku BAGI jer kat dalam meeting...Majoriti staff memang menyokong kelantangan bersuara aku (ceh puji diri sendiri ler pule)...Tapi setakat ni belum ler lagi sampai menyakitkan hati orang lain hingga buat orang benci kat aku....Masih boleh dikawal lagi...Jangan tak baik tau sakitkan hati orang...





Ape kes tetiba gambo mamat ni??? Ye ler orang kata (orang kata bukan aku kata) dia merupakan salah seorg artis yang mulut laser kat Malaysia ni...Betul ke??? Ala2 joyah gitu..Siapa sokong, angkat tangan...He..he sian dia menjadi mangsa keadaan...

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah