UTC atau Pusat Transformasi Bandar

Assalam semua sahabat blogger....Aku akui pasti ramai yg dah tahu or kenal apa itu UTC atau dalam BM, Pusat Transformasi Bandar sepertimana yg pernah diuar2kan oleh pihak kerajaan...Apa yg aku nak citer ni ialah dalam minggu lepas aku n hubby ke UTC yg terletak di Sentul ats tujuan buat MYKAD baru...Anyway, just nak tanye uols dah buat MYKAD baru yg ada dua gambar tu??? Kalu belum cepat2lah buat ye memandangkan sekrg ni segala urusan menggunakan MYKAD baru....Sbbnya MYKAD lama tu cipnya dah x mampu utk baca data lagi....dan itulah yg telah terjadi pada aku bila nak buka akaun baru...Berbalik pada kisah UTC tadi, aku memang suka dgn segala fasiliti yg ada di sini....dah mcm one stop centre juge le...mcm2 urusan boleh buat ok...pejabat pos, jpj, imigresen, dsb....yg pasti dalam masa sejam MYKAD aku dah siap...cuma nasihat aku pd mereka2 yg nak tukar MYKAD baru tu, bg yg bertudung sila pakai tudung gelap...untuk lelaki pun kalau boleh pakai baju gelap....walapun zaman dah canggih tp kaedah tangkap gambar masih sama...kena pakai yg gelap..if not pakailah tudung yg ada disediakan dan untuk lelaki kenalah pakai coat....itulah yg terjadi pd aku n hubby sbb weols pakai warna tema putih...he..he..he...apa  nak buatkan.

Comments

SHILAZIZI said…
Tukar IC baru ada kena bayar apa2 ke?
MARIA LIZA said…
shila: RM10 jer...ok ler tu..

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah