SMS sambil drive or atas motor...Ko mampu???

Aku paling nyampah bila tengah drive tetiba kereta kat depan slow terutamanye ikut lorong tengah...Sekali mamat kat dlm tu tengah sibuk layan phone...Patut la terhuyung-hayang ke kiri, ke kanan kereta dia...Memang nyusahkan org betul...Dah le bahayakan org lain dahtu lembap...Issshhh marah betul..
Itu dah satu hal ok lagi la dalam kereta...Ini yg tengah naik motor pun boleh sibuk nak layan phone...Issshhh kalau dah kena langgar baru ler ko tahu...Apala salahnya berenti jap kat tepi jalan..Naik motor je pun...Ni sebelah tangah sibuk nak pegang phone..Bawe motor pun dah tak betul...Bukan lembap lagi dah tapi dah tak tau nak kategori apa dahh...Nasihat aku pada semua DRIVER tak kisah le ko bawe motor atau kereta...TOLONGLAH jangan sibuk bersms sambil DRIVE...Nyusahkan org lain...
Pernah sekali tu aku tengok, hampir motor tu terlanggar kereta kat depan aku, duk punye asyik sangat ngadap phone...Kalau kereta tu langgar mamat naik motor tu memang "AKU PADANKAN MUKA DIA JE"...Wah statement jahat betul...Tapi itulah hakikatnye...Sekrg ni bnyk accident bukan sebab apa sebab TELEFON...Tengah jalan jammed pun sibuk ngan phone, camne nak fokus dgn kereta kat depan...Asik "emergency brake" je..sudahnya tersondol la kereta kat depan...Naya jer kereta kat depan tu...Kena tukar istilah "NO PHONE DURING DRIVING" or "DON'T SMS DURING DRIVING"..Ok tak???

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah