Menabung Amalan Mulia...

Oh benarlah kata pepatah mengatakan sedemikian...Apa sebenarnya yg dapat kita pelajari dari menabung ni???? Kalau aku macam2 yg dpt aku belajar...Masa kecik2 dulu rajin gak menabung tapi bila dah meningkat dewasa ni agak kureng sikit tp bila nak ajar anak2 menabung kenalah "kepimpinan melalui teladan"...
Bila menabung ni kita belajar untuk berjimat-cermat, belajar betapa susahnya nak dapatkan sesuatu dan berusaha untuk simpan untuk dapatkannya walau hanya sedikit sahaja...
Sekrg ni aku pastikan aku sendiri menabung dan supaya anak2 aku pun ikut sama..Selalunya duit syiling lebih akan jadi mangsa masuk tabung sbb x kuasa noks aku nak bawak syiling bebanyak...Buat berat beg duit jer...So, uols semua JOMLAH KITA MENABUNG!!!

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah