Alkisah Raya Kami Yang Dah Abis Raya..he..he..

My pictures on 1st day RAYA
Wif my sister & my loving mother...
Brother, Sister & Adik
Kakak & Adik di pagi raya...
Some more pictures from them..
Kakak & Adik peace to everybody

Walaupun dah dua minggu berlalu, aku still nak citer raya kami yang boleh dikatakan agak menarik...Tapi tak kisahlah kalau korang nak baca ke taknak baca ke aku nak citer gaks...Tema baju tahun ni "PURPLE"... Wah kelas gitu!!! Termakbul hajat di hati...Yang tak bestnya, setelah aku selidiki, tahun ni kami takde gambar family di pagi raya..Ah sudah!!! rasanya cam ada tapi tak tau ler kat kamera sape...Ye ler kamera sendiri ada tapi takde le bergambar sangat guna kamera sendiri...Mau repeat balik pakai baju di pagi raya semata-mata untuk bergambar..Boleh aje...Kesian laks Hubby tak banyak gambar dia...Aku bawa jer kamera tapi ye ler kalau dah orang lain pakai DSLR lebih baik kita join yang lagi canggih...he..he...he..(ni stok malas nak ambik gambar)...Aku ni kahwin dengan orang KL gaks tapi kampung nenek aku & Hubby one way aje...Nenek aku duk Kuang, Selangor dan Nenek Hubby laks Ijok, Selangor...Walaupun dekat tapi meriahnya raya terasa juga...Setiap tahun pagi raya di rumah bonda mertua kemudian kami pulang ke rumah nenek aku pula...Petang raya pecut ke Ijok dan tidur sana 2 malam...Raya kedua setiap tahun, kami (adik-beradik, sepupu, kaum kerabat Hubby) akan berkonvoi beramai-ramai buat "lawatan tapak" dari rumah ke rumah sedara-mara yang berdekatan...Satu hari lebih kurang 10 biji rumah jugalah kami "terjah"...Walaupun penat tapi seronok jugalah sebab ramai2...Apa2 pun inilah meriahnya "baraan" (JAWA VERSION), setahun sekali je nak rasa camni...Hari biasa memang susahlah nak jumpe cenggini...Raya ketiga kami sambung semula episod "lawatan tapak" tapi sebelah petangnya siap-sedia semula untuk pulang ke KL kerana hari Jumaat aku sudah mula bekerja...Yeaaayyyy masuk kerja!!! (Mood tak tau nak kata apa)..

My pictures on 2nd day raya taken from my SIL
.
Us on 2nd day raya...
Us again...
GIRLS...
Ramai2 lagi...

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah