Naluri Seorang Ibu...

Sedih..itulah yang mampu aku ungkapkan bila terbaca 3 kanak2 yang diletakkan di JKM diabaikan...Tak dapat dibayangkan bagaimana kalau ianya terjadi pada anak2 aku sendiri...Bila terbaca sikecik minta susu tetapi diberi sirap teringat pulak kat Adik sebab sekrg ni dah tak berapa nak minum susu sebab tak boleh menerima susu lain selain dari susu badan aku sendiri...Setiap kali disuruh minum susu, jawapannya taknak, nak susu mama...Kesiannya anak mama, gara2 nak kurangkan penyusuan eksklusif.
Berbalik semula pada kisah 3 kanak2 itu tadi...Mereka adalah mangsa keadaan, dengan harapan siIbu, agar anak2nya terbela tapi apalah nasib...
Sebagai seorang Ibu, sentap juga rasanya bila melihat keadaan mereka diperlakukan sebegitu rupa...Kalau aku, biarlah aku rela bersusah asalkan anak2 berada didepan mata...Semoga pihak2 tebabit mengambil langkah untuk menangani permasalahan tersebut...Janganlah biarkan anak2 tersebut menderita kerana mereka berhak untuk bahagia dan hidup sempurna...Bukankah kita juga yang mencorakkan mereka???

Comments

working mom... said…
kesiannyer... :( JKM mane tu maria ?

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah