Art Class Kakak

Memandangkan hari ni hari Ahad so, layan la internet jap...Nak citer sikit pasal aktiviti hari ni bersama anak-anak...Pagi2 lagi ayah dah kejut kakak sbb dah promise nak breakfast kat MC DONALDS...Kakak pun apa lagi semangat bangun terus mandi bersiap2...Lepas mama n adik dah siap2 terus la pegi mc D, Gombak sebab after breakfast terus hantar kakak pegi Art Class..

Bercerita pasal Art Class kakak ni, dah 3 bulan kakak attend...Kelas seminggu sekali, setiap hari Ahad dari kul 10-11.30 pagi..So far dia seronok pegi Art Class ni lagipun kelas dia cuma ada 4-5 org student je so, teacher lebih fokus untuk ngajar...Aku pun tak tau dari mana minat art ni berputik sbb aku n hubby not really interested with art...Sikit2 minat la...Minat tgk hasil org tapi kalau diri sendiri nak "BERKREATIF" sorry to say tangan takde seni...Yang aku tau my hubby's side yg "BERSENI" adalah kakak ipar aku n my side, cousin aku yang memang dah jadi "ARTIST"...So, boleh la pegi JALAN CONLAY tengok hasil seni cousin aku ni...His trademark "CHEKRI"(nickname)...

Kat bawah ni ada a few pictures yang Marsya buat sepanjang dia attend ART CLASS...Aku tak kisah if one day dia nak jadi "ARTIST" coz "ARTIST" pun boleh make money & travel..Cuma industri kat Malaysia ni hard to say sbb ye le tak berapa nak berkembang sangat...
Macam2 gambo ada...

Semua ada tema...Krismas, CNY but most of all cartoon..Sesuai la dengan umur dia...

Yang baru belajar hari ni ..BUTTERFLY warna pink, merah...
Actually, ART adalah salah satu cara untuk kita "STIMULATE" anak2 kita...Ape2 yang anak2 minta selagi termampu akan ditunaikan...Budak2 ni tak boleh dipaksa buat apa yang mereka tak suka...Kakak kalau dah minat ART pegi mana2 pun jumpa anything about ART mesti nak stop n tengok dulu... 

Comments

working mom... said…
WOW !..i am soooooooo impressive !...good gurl..keep up the gud work ok !!...ni darah ibu yg mengalir dlm marsy nih...ekekekke
mama frame lah dwg kakak tuh..leh gantung kat dinding... :)
maria said…
Harus la...dahtu sape lagi yg minat seni...apesal xleh nak click follower blog k.ngah ye??? Takpe nanti I try click n masuk lagi....

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah