GIRLS...


MARSYA ILMI BINTI ZAIRUL...merupakan anak sulung aku. Dilahirkan pada 15.02.2006 di HBKL. Masa lahir cam tak caye beratnya 3.65kg (average 3.7 la tu)..Ha besar tak besar la n larat tak larat la aku nak meneran dia.Tapi alhamdulillah semuanye senang sbb aku tak rasa sakit sgt masa nak lahirkan die walaupun pintu rahim sudah terbuka 3cm..Yang paling penting my hubby ada kat sebelah untuk bagi support walaupun pada mulanya agak "TAKUT" untuk teman aku. Tapi sbb pk yang nak kuar tu anak dia gak, teman lah juga aku. Ambik masa sejam gak nak kuar sbb tak pandai nak PUSH...tp dengan semangat yg berkobar2 akhirnya selamat jua kuar. Alhamdulillah dari dilahirkan sampai la sekrg sgt senang n tak banyak ragam jaga dia. Cuma bila dah besar ni degil n ngada2 sikit la. Tambah lagi dah adik, lagi la ngada2nya... Sekrg ni dah umur 4 tahun n dah pegi sekolah. Dah pandai nak melawa (berkat ajaran makcik2 tercinta- OYA & MAMA EIQA) sbb aku masa kecik2 dulu ala2 tomboy mana ada pk nak melawa tp Marsya pegi sekolah pun nak bawa sikat n bedak...Adusss anak, anak...

MARISSA ILMI BINTI ZAIRUL... dilahirkan pada 06.12.2009. Yang ni kuar memang betul2 due date..Yg bestnya aku mmg dah agk aku akn bersalin on that day. So, pagi2 lepas subuh aku dah siap2 mandi, siap kemas rumah, beli sarapan, mandikan Marsya...Balik dari beli sarapan, aku dah bleeding but relaks dulu (ye le 2nd experience). Kejut hubby dulu suruh die makan. Dah selesai mkn baru bgtau. Mula2 tu die tanye gak nak gi spital tak, tapi aku pun ckp takpe la nanti dulu la. So, hubby aku pun sambung tidur. Tengahari jer, hubby bangun terus aku ajk gi spital. Nasib baik tak jem...Sampai jer register n check dah buka 3 cm..Doktor n nurse tu siap tanye aku sakit ke tak..tp aku jwb la x sakit..diorg siap kata aku dah ada contraction tp nape tak sakit..Doktor tu kata kalu tak sakit cam aku die rela beranak sampai 10 org...Takpe la taknak la sampai 10...Aku terus kena tahan kat wad...sampai mlm pun masih tak sakit2 n aku sendiri tak sedar yg water bag aku dah pecah kul 10 lebih (1st time water bag pecah..dulu time marsya doktor pecahkan) lalu aku terus dibawa ke labour room dan tunggu dan tunggu...tunggu....Hubby aku boleh siap gi lepak minum2 ngan kekwn sbb nak tunggu aku lama lagi tp rupanye tak sempat lepak lama2 pun..Akhirnya kul 1.30 aku dah rasa nak terkeluar (sempat lagi call Hubby bgtau ank nak kuar dah ni)..1st push taknak kuar, 2nd push Hubby masuk...3rd push terus kuar kepala ank..Nurse pun bgtau la bagus ank ni nak tunggu ayah dia gak dtg...Baby yg mulanye ingatkan BOY sebenarnya GIRL..Sian kena pakai baju semua colour BLUE....Sekrg dah 8 bulan n I'm proud coz she still fully breastfeed without FM..

Alhamdulillah..maka sempurnalah insan bergelar wanita kerana telah melahirkan zuriat sebagai penyambung warisan..Aku bersyukur kepada Allah kerana telah mengurniakan 2 org puteri yang comel untuk aku dan suamiku..Walaupun aku melahirkan anak perempuan tapi kedua-duanya mempunyai karakter yang berlainan...Kakak lebih lembut berbanding adik Semoga Allah akan mengurniakan aku zuriat LELAKI untuk suami tercinta yang sangat inginkan anak lelaki...I'm proud to be a mother..
MY LOVELY "GIRLS"

Comments

Popular posts from this blog

" Seminggu 100 Follower Kembali "

Nak Regsiter Kakak kat Pra-Sekolah